(Dansk)
.
Kundelogin

Privatlivs- og cookiepolitik

Privatlivspolitik

Som dataansvarlig virksomhed tager Mark Information databeskyttelse meget alvorligt. Vi værner om de personoplysninger, vi håndterer og sikrer os, at vi lever op til databeskyttelseslovgivningen.

I denne privatlivspolitik beskriver vi vores behandling af oplysninger om kunder, besøgende på vores hjemmeside, leverandører og jobsøgende samt de rettigheder, man har som registreret.

Udover privatlivspolitikken gælder vores cookiepolitik, som du kan finde her.

1. Dataansvarlige virksomhed

Mark Information Danmark A/S
Maglebjergvej 11
2800 Kgs. Lyngby
CVR: 39 86 97 13
Telefon: 4690 0000
Email: info€mark-info.com

2. Kategorier af personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Hos Mark Information modtager vi blandt andet oplysninger om vores kunder, besøgende, leverandører og jobsøgende. Når du anvender vores website, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker fx ved almindelig brug af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev eller arrangementer, udfylder kontaktformular og registrerer dig som bruger af vores kundeportal.

De oplysninger, vi behandler om dig, kan omfatte:

  • Almindelige personoplysninger, herunder
    • identifikationsoplysninger, herunder navn, titel, adresse, telefonnummer, email, firmanavn og adresse
    • oplysninger, der indgår i vores korrespondance med dig
    • loginoplysninger til vores kundeportal
    • oplysninger om dine bestillinger af varer og tjenesteydelser
    • korrespondance med Customer Care og/eller andre medarbejdere
    • oplysninger om din adfærd på vores digitale tjenester (for eksempel IP-adresse, geografisk placering, browsere, operativsystem og hvilket indhold, som du ser mv.)
    • situationsbilleder/video fra arrangementer som konferencer og erfamøder
  • Følsomme eller semifølsomme personoplysninger (kun kunder):
    • Som udgangspunkt behandler vi ikke følsomme eller semifølsomme personoplysninger om dig, Vi kan dog i særlige situationer få del i CPR-nr. samt fraværs- og helbredsoplysninger, når vi assisterer med problemløsning. Oplysningerne anonymiseres eller slettes, når sagen er løst. Vi opfordrer til, at du ikke selv fremsender eller informerer os omkring sådanne oplysninger.

3. Vi bruger personoplysninger til følgende formål og med de nævnte behandlingsgrundlag

Formål Eksempler Behandlingsgrundlag

1. Administration af potentielle og eksisterende kundeforhold 
Når du ønsker at blive kunde hos Mark Information, behandler vi nødvendige oplysninger om dig med henblik på at:

  • indgå en aftale om levering af et Workforce Management-system til din virksomhed
  • sikre entydig identifikation af dig

Når du er kunde hos os på en løbende aftale, behandler vi dine oplysninger til at administrere aftalen herunder at:

  • sikre, at de aftalte produkter og ydelser leveres
  • modtage betaling for vores varer og ydelse(r)
  • identificere dig, når du kontakter os
  • holde dine kontaktoplysninger opdaterede
  • opfylde øvrige forpligtelser for dig eller os, der følger af aftalen og lovgivningen

Du er kunde og deltager i et arrangement, hvor vi tager situationsbilleder/video, som kan anvendes til

  • at markedsføre den pågældende type event
  • at omtale afholdte arrangementer

Eksempel:
Du er en potentiel kunde
Når du kontakter os for at få information om eller et tilbud på en Workforce Management-løsning, anvender vi dit navn, adresse og andre kontaktoplysninger til at lave et tilbud og kontakte dig.
 


Eksempel:
Du er kunde hos os
Vi leverer ydelser som aftalt og sender faktura på disse samt løbende vedligehold i henhold til vores aftale samt registrerer, at du betaler.

 

 


Eksempel:
Du deltager i vores brugerkonference eller i et erfamøde
Gennem billeder og video fortæller vi på vores kundeportal og i nyhedsbreve de gode historier fra arrangementer med kunder og videndeler og informerer om arrangementer og aktiviteter. 

Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b og litra f.

Vores legitime interesser er at:

  • sikre, at der ikke sker udlevering af oplysninger til andre end dig
  • kunne markedsføre vores produkter og informere om funktionalitet og nyheder
  • sikre overholdelse af gældende lovgivning

 

 

 

 

 


Som ovenfor.

OBS: Dette gælder harmløse situationsbilleder, som ikke kræver samtykke.

Til evt. portrætbilleder indhentes samtykke.

2. Markedsføring, analyser og segmentering
Vi bruger dine personoplysninger til at sende nyhedsmail eller elektronisk markedsføring, hvis du har givet samtykke til det. Dit samtykke kan være indhentet, hvis du tilmelder dig vores events eller via formular på hjemmesiden. Du kan altid framelde dig nyhedsmails og den elektroniske markedsføring.

Vi kan også benytte dine oplysninger til brug for markedsføring med almindelig post.

Vi laver også løbende kundetilfredshedsundersøgelser via email.

Eksempel:
Vi sender dig information om moduler eller funktionalitet, I ikke allerede anvender
Du har afgivet dit samtykke til, at vi må sende dig information om systemer som ProMark/WinTid, som du og din virksomhed kan få gavn af. Her anvender vi din email og evt. købshistorik.  Vi bruger aldrig din mailadresse mv. i strid med markedsføringslovgivningen og du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.

Eksempel:
Du har fået assistance fra Customer Care eller en konsulent.
Vi sender efterfølgende et evalueringsskema, så vi løbende kan forbedre vores service.

Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a, litra b og litra f.

Vores legitime interesser er at:

  • kunne udvikle og markedsføre vores produkter
  • afsætte vores produkter
  • foretage kundetilfredshedsanalyser
  • forbedre produkter og services
 3. Administration og forbedring af vores digitale tjenester
Vi anvender trackingsoftware til at registrere antallet af besøg på mark-info.dk, herunder hvilke domæner de besøgende kommer fra, og hvilket indhold de ser. Oplysningerne anvendes udelukkende til at udvikle og forbedre vores digitale tjenester og gør det ikke muligt for os at identificere bestemte personer

Eksempel:
Du bruger vores digitale tjenester

Når du besøger vores hjemmeside, behandler vi dine oplysninger med henblik på at forbedre vores digitale tjenester.

Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Vores legitime interesser er at:

  • forbedre kundeoplevelsen
  • udvikle og forbedre vores digitale tjenester
4. Behandling af jobansøgninger
Alle jobansøgninger (både specifikke og uopfordrede) registreres og behandles af den HR-ansvarlige samt eventuelt involverede ledere og interviewere.

Eksempel:
Du sender os en jobansøgning
Vi registrerer og vurderer ansøgningen og beholder de modtagne informationer, mens behandlingen foregår. Senest 3 mdr. efter afsluttet behandling sletter vi alle data og mails.

Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b

Vores legitime interesser er at:

  • behandle din ansøgning og kommunikere omkring eventuelle interview og kontrakt/afslag.


Hvis vi behandler dine personoplysninger til andre formål end dem, vi har beskrevet ovenfor, vil vi give dig besked om det nye formål, inden vi begynder behandlingen, hvis det følger af databeskyttelsesreglerne.

4. Indsigt i dine oplysninger (ret til adgang og at blive glemt)

Du har mulighed for at få oplyst, hvilke personoplysninger vi opbevarer og anvender om dig. Kontakt os på email gdpr@mark-info.com eller adressen angivet øverst, hvis du ønsker at:

  • anmode om adgang til dine personlige oplysninger, der er gemt i vores databaser
  • få dine personlige data rettet
  • blive slettet fra vores databaser.

Vi vil besvare dit spørgsmål eller din anmodning, så hurtigt vi kan (og under alle omstændigheder inden for en måned fra vi modtager din anmodning, selv om dette kan udvides i vanskelige tilfælde). Hvis dit spørgsmål eller anmodning er mere omfattende, kan det blive nødvendigt at indhente mere information fra dig.

5. Vores databehandlere/underdatabehandlere

Vi anvender en række data- og underdatabehandlere til at håndtere personlige data på vores vegne. Disse tredjeparter er nøje udvalgt, og er alle underlagt databehandler- og underdatabehandleraftaler med os i overensstemmelse med lovgivningen i EU’s generelle databeskyttelsesforordning 2018 (GDPR).

6. Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger?

Vi sletter oplysningerne om dig, når de ikke længere er nødvendige.

Mark Information følger generelt den opbevaringsfrist, der gælder efter bogføringsloven i Danmark, Norge, Sverige og England. For at sikre korrekt håndtering af tilbagevendende kundeforhold, eventuelle reklamationssager og garantiforpligtelser og for at kunne leve op til vores forpligtelser, har vi vurderet, at det er nødvendigt at gemme oplysninger i op til 10 år plus indeværende år fra forretningsforholdet eller formålet er ophørt.

7. Datakrænkelser

Vi vil rapportere enhver ulovlig datakrænkelse af databaser fra nogen af vores underdatabehandlere til alle relevante personer eller myndigheder inden for 72 timer efter overtrædelsen, hvis det fremgår, at personoplysninger, der er lagret på en identificerbar måde er blevet kompromitteret.

8. Kontakt vedr. databeskyttelse og privatlivspolitikken

Har du yderligere spørgsmål til privatlivspolitikken eller databehandlingen, kan du kontakte os på email gdpr€mark-info.com eller via adressen angivet ovenfor.

Hvis du ønsker at klage over en mulig overtrædelse persondataforordningen, skal du kontakte Datatilsynet.

Husk at almindelig email ikke er en sikker kommunikation. Skriv ikke noget i din email, som er privat eller følsomt, eller som du i øvrigt synes skal beskyttes.

Privatlivspolitikken er gældende fra den 25. maj 2018
 


 

Cookies

Denne hjemmeside ejes og administreres af:

Mark Information Danmark A/S
Maglebjergvej 11
2800 Kgs. Lyngby
CVR: 39 86 97 13
Telefon: 4690 0000
E-mail: info@mark-info.com

Mark Information vil gerne tilbyde vores brugere en overskuelig og brugervenlig hjemmeside. Derfor bruger vi cookies. Der kan være tale om vores egne cookies eller tredjeparts cookies.

Hvad er en cookie?

En cookie er en datafil der lagres på din computer. Den husker dine valg og skaber dermed en større brugervenlighed. En cookiefil kan ikke sprede virus på computeren eller gemme oplysninger til at spore din identitet. Varigheden af en cookie varierer. Nogle slettes efter brug af internet-browseren, mens andre gemmes i længere tid.

Cookies til forskellige formål

Cookies anvendes til forskellige formål og kan derfor inddeles i forskellige kategorier:

  • Nødvendige cookies: Disse cookies er nødvendige for at hjemmesiden fungerer optimalt, bl.a. ved at sikre hjem­me­sidens ensartede udseende, huske login-oplysninger og sørge for sikkerheden mens du er logget ind
  • Drifts- og optimeringscookies: Disse cookies anvendes til at styre og optimere hjemmesiden, bl.a. ved i begrænset omfang at indsamle informationer fra den enkelte bruger til brug for analyse af besøgstal og visninger, anvendelse af hjemmesiden eller lignende
  • Marketing/anonym tracking på tværs af websites: Disse cookies anvendes til at opbygge en profil, der er baseret på dine søgninger og/eller browser mønstre. De er lavet for at identificere din browser og den enhed, du er på nettet med. Disse cookies anvendes bl.a. når du deler indhold på sociale netværk, hvormed der indsamles information omkring hvilke sider der deles og på hvilke sociale netværk

Mark Information anvender alle tre kategorier af cookies. Lovgivningen tillader, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at kunne levere den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi have dit samtykke, inden vi placerer cookies på dit udstyr. Dit samtykke gælder for domænet: www.mark-info.dk. Du samtykker til vores cookies, hvis du fortsætter med at anvende vores hjemmeside.

Vi deler oplysninger om din brug af vores website med vores partnere inden for sociale medier, annoncering og analyse. Partnerne kan kombinere disse data med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester. Få mere at vide om, hvem vi er, hvordan du kan kontakte os, og hvordan vi behandler persondata i vores privatlivspolitik.

Sådan afviser brugeren cookies

Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra cookie-deklarationen på vores hjemmeside. Du kan også afvise cookies ved at ændre indstillingerne i browseren (klik på hjælp i browser-menuen). Hvis du vælger at afvise cookies, skal du være opmærksom på, at det kan påvirke hjemmesidens brugervenlighed, bl.a. ved at visse funktioner og services kan gå tabt. Se vejledning og læs mere om cookies her.