(Dansk)
.
Kundehistorie
Kundelogin

Smyths Toys

Strømlinede Workforce Management-processer med værdifulde data fra ProMark og SAP

Smyths Toys er Irlands førende legetøjsforretning, grundlagt i 1987. Med over 100 butikker er Smyths Toys til stede over hele England og Irland, hvor de tilbyder underholdningsprodukter til børn inden for alle kategorier til de laveste priser.

Firmaet har hovedkontor i Galway i det vestlige Irland, og har herfra ekspanderet i hele Irland og Storbritannien.

Firmaet beskæftiger omkring 3.500 ansatte, og arbejdsstyrken fordobles i tiden op mod jul.

Smyths Toys

"ProMark har strømlinet vores komme/gå- og fraværsproces og har medvirket til en mere effektiv lønproces."

Patricia Donohue
HR-administrator

"Ved at integrere ProMark og SAP SuccessFactors kan vores butikschefer nemt planlægge medarbejdernes arbejdstid i forhold til behovet, og dermed optimere anvendelsen af ressourcer."

Rob Wilson
IT-chef


Strømlinede Workforde Management processer hos Smyths Toys

Udfordringen

  • For mange manuelle processer i lønadministrationen
  • Ledelsen havde ikke det fulde overblik over fremmødet i hele organisationen på grund af de mange spredte butikslokationer
  • Behov for at forbedre gennemsigtigheden og effektiviteten af komme/gå- og fraværsdata
  • Behov for at skabe ensartede komme/gå- og lønprocesser i alle butikker

Projektomfang og succeskriterier

  • Reducere tidsforbruget på de manuelle, administrative processer
  • Forbedre kontrol med om love og arbejdstidsregler bliver overholdt
  • Adgang til rapportering i en central database med data fra alle butikker
  • Prognoser på timer i relation til vagtplaner i hver enkelt butik

Metoder

 

Kunden opnåede

  • En mere strømlinet proces for opsamling af komme/gå- og fraværsdata i alle butikker med terminaler, der kan overvåges og vedligeholdes fra centralt hold
  • Butikschefer kan lave mere effektive vagtplaner med aktuelle fraværsdata fra SAP SuccessFactors
  • Ledelsen kan få fuldt overblik over medarbejdernes fremmøde, fravær og timer i hele organisationen og for hver butik

Primære resultater

  • Mindre tid brugt på behandling af løndata og færre menneskelige fejl
  • Reduktion af administrative omkostninger
  • Mere effektiv vagtplanlægning i forhold til virksomhedens behov, som sikrer overholdelse af love og aftaler og giver overblik over timer