(Dansk)
.
Kundecase
Kundelogin

Schneider Electric

Outsourcet drift af ProMark giver Schneider Electric energi til at fokusere på egne kerneområder

Schneider Electric leverer energi og digitale automationsløsninger for at opnå effektivitet og bæredygtighed. De kombinerer verdens førende energiteknologier, automatisering i realtid, software og tjenester til integrerede løsninger til hjemmet, bygninger, datacentre, infrastruktur og industrier.

Schneider Electric blev født under den første industrielle revolution af brødrene Schneider, som blev store aktører inden for stål- og maskinindustrien. Senere fokuserede de på elektricitet og er nu en verdensomspændende specialist i energistyring med 137.000+ ansatte og en omsætning i 2018 på 25,7 milliarder SEK.

Schneider Electric

"Det er afgørende, at ProMark altid kører smidigt og problemfrit, og derfor valgte vi at overlade driften af både ProMark-server og applikation til Mark Information og ikke til vores IT outsourcing-partner. På den måde slipper vi for meget besvær, tidsforbrug og omkostninger.”

Ingemar Strand
Systemsupport, Schneider Electric


Schneider Electric

Udfordringen

Med outsourcet support på servere skulle mange parter involveres ved support og opgradering af ProMark:

  • Manglende ekspertise på den løbende IT-drift af ProMark med opgraderinger, backup mv.
  • Udfordring i synkronisering mellem operativsystem og ProMark hos anden outsourcing partner

PROJEKTOMFANG OG Succeskriterier

  • Enklere at udføre ændringer og opgraderinger af ProMark
  • Sikre fuld oppetid på kritisk system til bemandingsplanlægning, job- og komme/gå-registrering
  • Undgå konflikter i software og firewalls, når konsulenter skal have adgang til softwaren

Metoder

ProMark med tids- og jobregistrering via mobil, bemandingsplanlægning, notifikationer og rapportering driftes nu som:

Kunden opnåede

  • Bedre support end egen outsourcet support på drift af servere
  • Enkel budgettering af udgifter
  • Med høje krav til IT-sikkerhed bygges flere og flere mure op om systemerne. Nu slipper Schneider for besværet med at give adgang til softwaren
  • Undgå at vedligeholde adgang til servere for ProMark-konsulenterne

Primære resultater

  • Billigere outsourcing hos Mark Information
  • Reducerer administrativt tidsforbrug
  • Effektiv ressourceanvendelse gennem outsourcing og hurtig reaktion hvis der opstår problemer