(Dansk)
.
Kundehistorie
Kundelogin

Pisiffik

Optimal vagtplanlægning med aktuel information om omkostning i forhold til budget

Pisiffik er Grønlands største, privatejede detailkoncern. Kæden består af 52 supermarkeder, nærbutikker, specialforretninger og restauranter i Grønlands 6 største byer, hvor ca. 60% af befolkningen bor.

Foruden 8 store Pisiffik-supermarkeder omfatter Pisiffik også koncepterne Spar, AKIKI, Sunset Boulevard, JYSK, Sweet Home, Elgiganten, SuKu, Nota Bene, Torrak Fashion (beklædning) & Pisattat (isenkram). Derudover driver de engroshandel i hele landet gennem KK Engros og KK Cash & Carry butikkerne.

Pisiffik beskæftiger mere end 800 medarbejdere.

Pisiffik logo

"Med ProMark har vi fået en moderne løsning med intuitive brugergrænseflader, som forenkler planlægningen af  medarbejdernes vagter og giver butiks- og salgscheferne et præcist overblik over omkostningen ved en given vagtplan i den enkelte butik"

Henrik U. Schunck
Projektleder


Pisiffik supermarked

Udfordringen

  • Pisiffik har anvendt WinTid gennem mange år. Da behovet for at udskifte deres Kaba-terminaler opstod, besluttede de sig for at modernisere hele deres Workforce Management-platform. De havde især fokus på at få funktionalitet til planlægning af medarbejdernes vagter med information om budget og omkostninger for at kunne se omkostningerne ved en given plan i forhold til budgetterede timer

Projektomfang og succeskriterier

  • Løsning, der understøtter tids- og fraværsregistrering samt planlægning for alle timelønnede medarbejdere og fraværsregistrering for funktionærerne
  • Udrulning i faser: Fase 1 gik i luften i starten af 2021, og der bliver løbende udrullet yderligere planlægningsfunktionalitet over de næste 6 måneder

Metoder

Kunden opnåede

  • Forenklet administration af både timelønnede og funktionæransatte
  • Mulighed for at se både planlagte lønomkostninger og realiseret omsætning i forhold til budget – både på butiksniveau, på tværs af flere butikker og på distriktsniveau
  • Effektiv håndtering af afvigelser som fx sygdom, som muliggør hurtig replanlægning
  • Moderne brugerflader giver mulighed for vagtbytte og selvbetjening

Primære resultater

  • Sparet administrativ tid gennem optimerede tidsregistrerings- og lønprocesser
  • Planlægning i forhold til behov og minimumsbemanding på bestemte tidspunkter af dagen
  • Stram styring af lønomkostninger
  • Hurtig reaktion på afvigelser