(Dansk)
.
Kundehistorie
Kundelogin
Få vores nyhedsbrev

Modtag aktuelle nyheder og vigtig viden om Workforce Management ca. en gang om måneden

Lantmännen Maskin

Effektiv, enkel og rentabel serviceordrehåndtering

Lantmännen Maskin er et skandinavisk selskab med base i Sverige. Alt inden for landbrugsmaskiner, nye, brugte og reservedele håndteres i selskabet.

Lantmännen Maskin sælger Valtra, Fendt og Claas traktorer, Claas mejetærskere samt et bredt sortiment af redskaber og græsslåmaskiner. Sammen med søsterselskabet Swecon har de 70 værksteder med hurtig og kvalificeret service i Sverige. Som forretningspartner tager Lantmännen Maskin ansvar for hele kæden fra import til salg, reservedele og service. Lantmännen Maskins hovedkontor ligger i Malmø.

Lantmännen Maskin ejes af Lantmännen, som er en af Nordens største koncerner inden for fødevarer, energi og landbrug. I 2012 havde Lantmännen Maskin 735 ansatte og en nettoomsætning på godt 2,9 mia. svenske kroner. Swecon havde 441 ansatte og omsatte for 2,5 mia. svenske kroner.

Lantmännen Maskin

”Forældede systemer gjorde, at der kunne gå lang tid inden ordrer blev slutrapporteret, så vi havde en fornemmelse af, at et stort antal timer ikke blev faktureret. Derfor havde vi et udtalt ønske om at styrke rapporteringen fra vores mobile serviceteknikere – og det er i den grad blevet indfriet. At alt nu foregår i realtid gør, at vi har fået et enkelt, effektivt og rentabelt værktøj til at håndtere virksomhedens serviceydelser.”

Anders Segervall,
IT Servicemarked, Lantmännen Maskin


Lantmännen Maskin AB

Udfordringen

  • Lang gennemløbstid fra udført arbejde til fakturering
  • Negativ difference mellem faktureret tid og udført arbejde
  • Omfattende og manuel administration i forbindelse med tidsrapportering og løn
  • Ikke optimal planlægning af medarbejdere og arbejdsopgaver

Projektomfang og succeskriterier

  • En fælles løsning for hele organisationen
  • Rapportering i realtid
  • Kort tidsforløb fra rapportering (mobil) til fakturering
  • Integration til M3
  • Enkel og intuitiv rapporteringsgrænseflade
  • Planlægning på individniveau

Metoder

Implementering af

Kunden opnåede

  • Effektiv realtidsrapportering via mobile enheder for alle 350 serviceteknikere
  • Effektiviseret serviceordrehåndtering for alle 70 værksteder
  • Individualiseret bemandingsplanlægning
  • Effektiv løngenerering via shared service center

Primære resultater

  • Hurtig og effektiv afrapportering på virksomhedens serviceydelser
  • Korrekt og hurtig fakturering af serviceydelser muliggør en øget faktureringsgrad på 4,5%
  • Reduceret ressourceforbrug i lønbehandlingsprocessen