(Dansk)
.
Kundehistorie
Kundelogin

Lantmännen Maskin

Effektiv, enkel og rentabel serviceordrehåndtering

Lantmännen Maskin er et skandinavisk selskab med base i Sverige, som håndterer alt inden for landbrugsmaskiner; nye, brugte og reservedele.

Som forretningspartner tager Lantmännen Maskin ansvar for hele kæden fra import til salg, reservedele og service. Lantmännen Maskin sælger Valtra og Fendt traktorer, Fendt mejetærskere samt et bredt sortiment af redskaber og græsslåmaskiner. Sammen med søsterselskabet Swecon har de 70 værksteder med hurtig og kvalificeret service i Sverige.

Lantmännen Maskin ejes af Lantmännen, som er en af Nordens største koncerner inden for fødevarer, energi og landbrug. Lantmännen Maskin har hovedkontor i Malmø, godt 750 ansatte og en nettoomsætning på godt 3,8 mia. SEK. Swecon har godt 560 ansatte og en omsætning på 4,5 mia. SEK.

Lantmännen Maskin

”For at sikre, at alle timer blev faktureret, havde vi et udtalt ønske om at styrke rapporteringen fra vores mobile serviceteknikere – og det er i den grad blevet indfriet. At alt nu foregår i realtid gør, at vi har fået et enkelt, effektivt og rentabelt værktøj til at håndtere virksomhedens serviceydelser. 


Med den nye portal har vores chefer fået en smidig og enkel brugerflade, som effektiviserer arbejdsprocessen med håndtering af jobs og ændringer samt godkendelse.”

Anders Segervall,
IT Servicemarked, Lantmännen Maskin


Lantmännen Maskins maskiner i brug

Udfordringen

  • Lang gennemløbstid fra udført arbejde til fakturering
  • Negativ difference mellem faktureret tid og udført arbejde
  • Omfattende og manuel administration i forbindelse med tidsrapportering og løn
  • Ikke optimal planlægning af medarbejdere og arbejdsopgaver

Projektomfang og succeskriterier

  • En fælles løsning for hele organisationen
  • Kort ledetid fra mobil rapportering i realtid til fakturering
  • Enkel og intuitiv rapporteringsgrænseflade
  • Planlægning på individniveau
  • Smidig håndtering af jobs med flere funk-tioner i ny portal – og samtidig en enklere IT-løsning

Moduler

  • Tids- og fraværsregistrering (ProTime)
  • Job- og serviceordreregistrering (ProJob
  • Mobil registrering (ProMobile)
  • Ny ProPortal til chefers håndtering af job og godkendelser
  • Rapportering (ProReport)
  • Integration med M3 og HR-plus (ProHost)
  • Bemandingsplanlægning er næste skridt

Kunden opnåede

  • Effektiv realtidsrapportering via mobile enheder for alle 350 serviceteknikere
  • Effektiviseret serviceordrehåndtering for alle 70 værksteder
  • Smidig og enkel brugerflade i ny portal for chefers håndtering af serviceordrer
  • Individualiseret bemandingsplanlægning
  • Effektiv løngenerering via shared service center

Primære resultater

  • Hurtig og effektiv afrapportering på virksomhedens serviceydelser
  • Korrekt og hurtig fakturering af serviceydelser muliggør en øget faktureringsgrad på 4,5%
  • Reduceret ressourceforbrug i lønbehandlingsprocessen
  • Ser frem til lavere IT-omkostninger på grund af enklere teknisk håndtering med portal i stedet for tunge klienter