(Dansk)
.
Kundehistorie
Kundelogin

Brødrene Hartmann A/S

Selvbetjening giver fleksibel planlægning og øget agilitet

Brødrene Hartmann A/S er en af verdens førende producenter af støbepapemballage, der bliver fremstillet på basis af genbrugsmateriale som fx gamle aviser og ugeblade. Det primære produkt er æggebakker, men virksomheden producerer også emballage til frugt, elektronikprodukter og husholdningsapparater.

På den danske fabrik i Tønder kører maskinerne i produktionen og trykkeriet – som producerer forskellige salgsfremmende printløsninger – 24 timer i døgnet, 365 dage om året. Maskinerne betjenes af 300 produktionsmedarbejdere, som er fordelt på 5 skiftehold, der alle arbejder i 3-holdsskift.

ProMark og MS D365FO skaber værdi hos Bankdata

"For en produktionsvirksomhed som vores er det vigtigt hele tiden at kunne tilpasse vores produktion til efterspørgslen. Det kræver en fleksibel IT-løsning, og det har vi med ProRoster og mobilløsningen"

Jan Andreasen, IT-projektleder


Produktion hos Brødrene Hartmann

Udfordringen

  • Medarbejdernes arbejdsplan findes på intranettet og i papirformat
  • Udbud af ledige vagter håndteres via fysiske sedler på driftskontoret eller telefon
  • Kontrol med overholdelse af hviletidsregler er op til den enkelte medarbejder/leder
  • Vagtbytte sker ofte via mundtlige aftaler medarbejderne imellem – også til lederen

Projektomfang og succeskriterier

  • Optimering af planlægningsopgaven for de 300 produktionsmedarbejdere, som arbejder efter en rullende vagtplan, der bliver planlagt for 1 år ad gangen
  • Bedre håndtering af afvigelser, der øger eller reducerer behovet for mandskab som fx sygdom eller stigning i produktionen
  • Ønske om øget brug af mobil og mulighed for mere medarbejderselvbetjening

Metoder

  • Komme/gå- og fraværsregistrering (ProTime)
  • Bemandingsplanlægning (ProRoster)
  • Selvbetjeningsmuligheder og registrering via mobil og portal (ProMobile og ProPortal)
  • Job- og projektregistrering (ProJob og ProJect)
  • Webportal til overblik, godkendelser og fraværs-KPI til lederne
  • Integration til løn- og ERP-system (ProHost)
  • Rapportering (ProReport)

Kunden opnåede

  • Medarbejderne har nem adgang til at se egen vagtplan og egne saldi på ferie-/flexkonto på deres mobil
  • Udbud af ledige vagter og vagtbytte sker via appen
  • Bedre overholdelse af hviletidsregler, da medarbejderne kun kan se de ledige vagter de lovligt kan påtage sig
  • Bedre overblik over hvem der har en given vagt

Primære resultater

  • Sparet administrativ tid (ca. ½-1 time om dagen)
  • Bedre overblik giver mulighed for hurtigere replanlægning i forbindelse med ændringer
  • Øget fleksibilitet og agilitet
  • Mere effektiv produktion