Kunsten at håndtere dine medarbejderes fravær

God fraværsstyring betaler sig! Læs, hvordan I får styr på processerne og opnår resultater på bundlinjen.

Fravær er en helt naturlig del af ethvert ansættelsesforhold. Og på samme måde som medarbejdernes arbejdstid er reguleret af aftaler og overenskomster, er der også en række regler omkring ferie og sygdom, som virksomheden skal overholde. Derfor er det mindst lige så vigtigt at kunne håndtere medarbejdernes fravær – både det planlagte og det, der ikke er planlagt.

Vi har samlet en oversigt over nogle af de udfordringer, I bør være opmærksomme på i forbindelse med håndtering af fravær.

Du kan blandt andet læse om:

  • Typer af fravær
  • Regler der skal overholdes
  • Processer for fraværshåndtering
  • Lad Workforce Management-systemet holde styr på fraværet
  • ProMark understøtter håndteringen af ferie og sygdom
  • Hvordan ser business casen ud?
  • Derfor skal I sætte strøm til fraværsprocesserne

Vi håber, at bogen kan inspirere jer til at komme i gang.

God læselyst!