(Dansk)
.
Kundelogin

Sådan vælger du den optimale integration til ProMark

ProMark tilbyder en række integrationsmuligheder, som sikrer et smidigt samspil mellem ProMark og jeres andre forretningssystemer. Få et overblik over mulighederne og hvordan I vælger den metode, der passer bedst til jeres behov og IT-arkitektur.

Integrationer er vejen frem, når virksomheder ønsker en mere moderne, fleksibel og effektiv understøttelse af deres forretningsprocesser.

Ved at udvide jeres primære forretningssystemer med forskellige specialiserede systemer kan I sammensætte præcis den løsning, der bedst kan opfylde jeres funktionsbehov.

Integrationerne kobler de forskellige IT-systemer sammen, så data og processer kan flyde enkelt og frit på tværs af systemer og dermed skabe en sammenhængende infrastruktur. Det har stor værdi for de fleste virksomheder.

Integrationer styrker virksomheden

Der er 2 helt overordnede fordele ved at erstatte manuelle arbejdsgange med automatiserede og godt integrerede løsninger:

  1. Effektivisering af arbejdsprocesser:
    I kan reducere tidskrævende, administrative processer og minimere risikoen for manuelle fejl og forsinkelser – og dermed spare tid
     
  2. Et datadrevet beslutningsgrundlag:
    Gennem integration bliver værdifuld og aktuel information tilgængelig der, hvor den skal bruges og når den skal bruges. Med data i realtid kan I fokusere på det, der er vigtigt, og får bedre mulighed for at reagere hurtigt på ændringer 

Avancerede integrationsmuligheder med ProMark

ProMark kan integreres med jeres øvrige forretningssystemer på en række forskellige måder, fra de helt simple til de mest moderne og avancerede.

Men hvad er egentlig forskellen på de enkelte metoder? Og hvordan vælger I den type integration, der passer bedst til jeres behov? Det korte svar er, at det afhænger af, hvad I ønsker at opnå. Her er nogle af de overordnede beslutninger, I som kunde skal tage, for at kunne vælge den optimale ProMark-integration.

  • DEN HELT ENKLE LØSNING

Simpel integration med ProHost

Hvis I ønsker en rimelig enkel løsning med klassisk filintegration, skal I vælge ProHost. ProHost er vores velkendte og velafprøvede integrationsmetode, som virker til de mest udbredte forretningssystemer.

ProHost sikrer, at data overføres fra et system til et andet fx via simpel filudveksling efter et specifikt format og med brug af specifikke drivere. Eksempler kan være overførsel af medarbejdernes løn- og fraværsdata fra ProMark til jeres lønsystem i CSV-filformat eller overførsel af fraværsdata til Outlook-kalender.

Metoden er enkel at implementere og konfigurere efter jeres behov. Det er den type integration, der kræver mindst teknisk hjælp, og er en opgave de fleste virksomheder kan håndtere internt.

ProHost er altid en mulighed, men kan medføre, at I ender med en IT-arkitektur, hvor mange systemer er integreret direkte med hinanden i omfattende og komplicerede ”spaghetti-integrationer”. Det kan over tid gøre det mere vanskeligt at vedligeholde, opgradere og fjerne eller tilføje nye systemer.

Benytter I allerede API-integrationer mellem andre af jeres systemer eller står over for at skulle i gang med det, kan det være at en af vores API-løsninger passer jer bedre.

  • DEN MODERNE OG FREMTIDSSIKRE LØSNING

Foretrækker I en moderne integrationstype, der følger de mest udbredte standarder for at binde systemer sammen, skal I vælge ProHost API.

ProHost API sikrer, at udvekslingen af data sker efter en moderne API-standard. Det betyder, at systemerne sender forespørgsler og svar, som indeholder alle relevante informationer til at kunne placere data korrekt i begge systemer i realtid. Uden at gå på kompromis med datasikkerheden og GDPR.

ProHost API er en dybere og mere teknisk implementering, som åbner jeres systemlandskab op for andre systemer. Metoden udnytter vores erfaring fra eksisterende ProHost-integrationer og feltmapninger, og kan udføres af os, internt hos jer eller af en partner. Det giver jer en fleksibel platform til at justere, udvide og optimere jeres integrationsscenarier – og understøtter virksomhedens langsigtede cloud-strategier.

  • DEN FLEKSIBLE LØSNING MED FOKUS PÅ BRUGEROPLEVELSER

fleksibel løsning med fokus på brigeroplevelser

Ønsker I at optimere – og skræddersy – medarbejdernes brugeroplevelser i et eller få systemer, skal I gå med ProHost CAL (Client Access Licence).

Metoden giver mulighed for at tilgå og eksponere ProMarks funktioner, forretningslogik og data i andre af jeres systemer, fx intranet eller fælles portal, via API-integration – uanset platform. Og uden behov for ProMark-ændringer. Det betyder, at I kan skabe ensartede brugeroplevelser for jeres medarbejdere på tværs af systemer og dermed optimere deres værktøjer, hvilket øger effektiviteten og motivationen. Samtidig kan I opnå nye muligheder for indsigt i realtid ved at flette data og arbejdsprocesser sammen.  

ProHost CAL giver også mulighed for at bygge rollebaserede apps, som kun indeholder netop de funktioner, de enkelte medarbejderroller har brug for i det daglige arbejde. Det forenkler arbejdsgangene og øger produktiviteten for den enkelte medarbejder – og dermed for virksomheden generelt.

  • DEN KOMPLETTE, NØGLEFÆRDIGE LØSNINGSPAKKE

komplet, nøglefærdig løsning

Har I valgt en SAP/Microsoft-platform og ønsker en komplet plug-and-play løsningspakke, hvor alt er defineret på forhånd, er ProHost Certified den rette løsning.

Med ProHost Certified får I en standardiseret, certificeret løsning med indbygget integration, bygget direkte til SAP og Microsofts appcentre. Det betyder, at ProMark fungerer som en naturlig udvidelse af disse forretningssystemer – uden brugerdefineret kodning. 

Online dokumentation og skabeloner til data og opsætning forenkler implementeringen. Løsningen vedligeholdes og opdateres løbende af os i den takt, der kræves af SAP/Microsoft-platformen og anvender cloud-løsningernes sikkerhedskrav for høj sikkerhed. Denne metode kræver derfor minimalt af jer som virksomhed.

Samtidig giver ProHost Certified også mulighed for at benytte de øvrige ProHost-integrationer, hvis I har behov for forskellige integrationsmetoder til forskellige systemer.

Lad os tage en snak om jeres integrationsmuligheder

Vil du have uddybende information om de forskellige integrationsmuligheder i ProMark-universet, kan du finde flere tekniske detaljer i vores produktblade. Du er også altid velkommen til at kontakte din account manager, så vi sammen kan afklare, hvordan integrationer bedst kan anvendes i din virksomhed.