(Dansk)
.
Kundelogin
Få vores nyhedsbrev

Modtag aktuelle nyheder og vigtig viden om Workforce Management ca. en gang om måneden

SDC

Kommunikation er nødvendig for forandring

SDC er it-servicepartner for den finansielle sektor i Norden. SDC's kerne-ydelser er udvikling og drift af bankapplikationer, og de leverer som de eneste på markedet en fællesnordisk platform tilpasset de enkelte landes nationale lovgivning og sprog. I dag er 120 små og store pengeinstitutter fra hele Norden med i fællesskabet.

SDC stræber efter at tilbyde Nordens mest fremtidssikrede IT-platform ved at være på forkant med udviklingen og yde Best-in-Class funktionalitet, design og optimering.

SDC beskæftiger 530+ medarbejdere på hovedkontoret i Ballerup samt ca. 60 medarbejdere i datterselskaber i Danmark og Sverige.

SDC: ProMark understøtter transitionen mod en mere kommerciel profil

”SDC er på en forandringsrejse mod en mere kommerciel profil, hvor vi ikke blot leverer de ydelser, vores kunder efterspørger, men også tilbyder sparring og inspiration i krydsfeltet mellem forretning og IT. ProMark understøtter denne transition.”

Tine Skov Madsen
HR-direktør, SDC


Tilfredse medarbejdere hos SDC

Udfordringen

  • Helt ny FA overenskomst (timebank) skulle automatiseres elektronisk
  • Behov for præcist overblik over projekttimer som faktureringsgrundlag
  • Forandringsproces mod en mere kundecentrisk profil

Projektomfang og succeskriterier

  • Alle i SDC skulle tids- og projektregistrere
  • Idriftsættelse på 3 uger
  • Netværket af superbrugere var en kæmpe fordel, som gjorde at HR-afdelingen ikke blev en flaskehals
  • Gennemsigtighed ved ny ledelsesinformation

Metoder

  • Klar kommunikation: Hvem påvirkes hvordan af det nye system og skræddersy budskaber og vinkling til de forskellige parter
  • Udvalgte medarbejdere var med fra start og fungerede som ambassadører, da det blev rullet ud for alle
  • Informationsmøder for alle om ny overenskomst og tidsregistrering
     

Kunden opnåede

  • Understøttelse af kommercialisering
  • Stor opbakning om projektet da det var godt forberedt og hjælp var tilgængelig
  • Automatisering bl.a. ved notifikatio-ner som adviserer ledere via mail, når der er afvigelser til godkendelse
  • Moderne brugergrænseflade

Primære resultater

  • Sikkerhed for at løn- og faktureringsgrundlaget er på plads rettidigt
  • Implementering på bare 3 uger med integration til både løn- og ERP-system (Bluegarden og Dynamics AX)
  • Højere gennemsigtighed – både for SDC og kunderne