(Dansk)
.
Kundelogin
Få vores nyhedsbrev

Modtag aktuelle nyheder og vigtig viden om Workforce Management ca. en gang om måneden

Husk oprydning mindst en gang om året i ProMark

Det er nødvendigt at rydde op i data. Ellers venter der overarbejde og fejl forude

Oprydning i ProMarkDet anbefales at lave en oprydning i ProMark mindst en gang om året for at der ikke ligger for mange data og profiler der ikke eksisterer eller benyttes mere. Oprydning er ofte en disciplin som bliver udskudt til sidste øjeblik.

Især i forbindelse med nye integrationer med løn- eller ERP-systemer er det vigtigt, at alle stamdata er opdateret og at der ikke er inkonsistente data.

Som tommelfingerregel bør man starte med deaktivering af data alle de steder, hvor det er muligt. En deaktivering sletter nemlig ikke data, men begrænser muligheden for at kunne benytte profilen fremover – medmindre deaktiveringen fjernes igen. En deaktivering ødelægger dermed ikke historikken, dvs. at det fortsat er muligt at genudregne, køre rapporter m.m. tilbage i tiden.

Nogle vælger at gemme fem år af hensyn til regnskabsloven. Andre mener to-tre år af hensyn til statistik. Dette skal naturligvis overvejes grundigt inden sletning af data. Det gælder altså om at tage et overordnet perspektiv på data. Det, du synes er irrelevante oplysninger, kan være vigtige for andre i din virksomhed.

Omkring mødeprofil, turnus og dagsprofil anbefales det at sætte * i starten af beskrivelsen inden deaktivering. Dermed er det let at se på oversigterne ”benyttes af”, hvis man også ønsker at rydde op i overtidsprofiler og tillægsprofiler.

Vi har udarbejdet en guide der afdækker de områder, som det ofte giver mening at have fokus på. Rækkefølgen er anbefalet, men det er frivilligt, hvad man begynder og slutter med.

Benytter man modulerne ProJob og ProAccess vil der også være behov for løbende oprydning der. Det er ikke medtaget i vores vejledning.

Superbrugere kan selv forestå oprydningen, men din Mark Information-konsulent hjælper også gerne med opgaven.

Du kan læse mere om det i vores guide, som trin for trin fortæller hvordan du kan få styr på data.

Log ind på kundenettet, hvor du kan finde guiden under 'Tips og Tricks'.

Tilbage